Jak inaczej namówić do usługi lub towaru niż przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
Kaizen Media
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, wskutek tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie poprawnie można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, łącząc poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały cykl narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on godziwy technicznie i bezproblemowy.